Messiás-csillag a Háromkirályok égboltján- avagy a történelmi léptékű 2021-es Vízkereszt napja

2021.01.05.

2021. január 6-a jóval több bármely Vízkereszt napjánál, mert a fejünk felett most az a csillag áll, amely a Háromkirályokat, a bölcs mágusokat Jézus jászolához vezette...  

 

 

Vízkereszt,
Szentkereszt, Epiphanea vagy Háromkirályok...
Ez január 6-a, az Úr megjelenésének ünnepnapja.
Több réteg egyetlen belső mondanivalója.
Mégis jóval több ennél 2021. január 6-a,
mert a fejünk felett most is az a csillag áll,
amely akkor a Háromkirályokat,
a bölcs mágusokat vezetve,
Jézus jászola felett állt.

 

A január 6-i Háromkirályok, avagy Vízkereszt napja az egyik legnagyobb egyházi ünnep. Az ősi - gnosztikus kereszténységben még jelentős szerepet kapó - Mithras kultusz, téli napfordulójának a sötétség fölött aratott „Győzedelmes Nap” eljövetelét hirdető ünnepsor lezáró akkordja. Annak „megkeresztelt” változata. Másnéven Epiphanea, vagyis az Úr megjelenésének, eljövetelének az ünnepnapja. De nevezhetjük Háromkirályoknak, s mi magyarok Vízkeresztnek, vagy ahogyan régiek mondták Szentkereszt napjának is január 6-át. A több réteg, mégis egyetlen belső mondanivalót rejt!

 

A 2021-es nem mindennapi Háromkirályok napja...

 

Ez a 2021-es január 6. mégis más az eddigi „Háromkirályoknál”, mert az égbolton, a fejünk felett az a csillag áll, amely Jézus születésénél a Jászol felett állt. Ezt az üzenetet látták, s „olvasták” bő kétezer éve a Napkelet Bölcsei, a január 6-i ünnep névadói is, akik pontos csillagászati és földrajzi koordináták egybevetésével felfedték a Teremtő szent titkát: Jézus megszületésének a csodáját. Ám...

 .
... elgondolkodunk-e azon,
hogy csak bizonyos időközönként van
oly nagy spirituális jelentősége Vízkereszt ünnepének,
mint épp 2021-ben?
 
Mert csak bizonyos időnkét
- úgy kétezer évente ragyog felettünk -
asztronómiai értelemben véve -
az az úgynevezett Betlehemi csillag,
mely akkor, egy éven belül háromszor is,
 végül Halak Csillagkép 0. fokán együtt állva,
egy új kor eljövetelét, a Halak világkorszakot:
 Jézust, a Mestert,
és tanítványait a Kereszténység "halászait"
hozta el az emberiség számára...

 

Ezt látták, ezt tudták kétezer éve a Három királyok, a napkelet bölcsei, a mágus-asztrológusok, hogy akihez a Csillag vezeti őket megváltoztatja az egész világot. Akkor egy történelmi, gondolkodásmódbeli, vallási korszakkaput nyitott az ember világában, meghatározva az azt követő kétezer év szellemi, kulturális, társadalmi és vallási környezetét. Annak a Csillagnak az üzenete - legyen bár az ember hívő, nem hívő, más vallásban hívő, vagy éppen a hitet tagadó - így vagy úgy, de mélyen a zsigereinkbe épült - van kinek erőt adott, van akit lelkiismeretében kínoz, van, aki számára konfliktust idéz, másokat kibékítésre szólít - azaz kitörölhetetlenné vált.

Ez a csillag, más üzenetet hordozva, most ismét felettünk áll, jelezve, hogy az emberiség egy újabb korszakkapuhoz érkezett, hogy - e világi zűrzavar ellenére is - ismét valami nagyszerűre, valami nagy hatásúra, jelentőségteljesre hívja fel az emberiség figyelmét...

 A történelmi Betlehemi csillag,

Kepler és a mágus-királyok...

 

A csillag, amely most is felettünk ragyog, csak bizonyos időközönként olyan, mint bő kétezer éve, Jézus születésekor.

Ezt látta világosan 1603-ban - az akkori Szaturnusz-Jupiter együtt állas okán - Johannes Kepler csillagász, II. Rudolf német-római császár udvari asztrológusa is.  Mert Kepler az egykori, antik asztrológia szimbolikus nyelvezetének ismerőjeként - nem is tudván a későbbi, 1925-ben, Paul Schnabel orientológus által megtalált Párthus Birodalombeli Szippar , ősi csillagvizsgálójának beszédes agyagtáblájáról – nagyszerű megfejtésre jutott Jézus születési dátumával kapcsolatban.

 

 Kepler,
és az ősi szippari csillagvizsgáló anyagtáblájának
 
csillagászati adatai szerint is
Kr e. 7-ben volt ugyanis
az a messianisztikus Szaturnusz-Jupiter bolygóegyüttállás,
amelynek a fényét látták a Napkelet Bölcsei,
a keresztény középkorban „átkeresztelt”
Három királyok,
azaz az egykori mágusok is.

 

A mágus, azaz „mag” és annak többes száma a „magi” szó annak keleti népnek az asztrológus-papjait jelöli, akiket Máté az Evangéliumában a „Napkeletről jött bölcsek”-nek nevezi. Jézus idejében e „Napkeletnek” nevezett térség az akkori Párthus Birodalom és Perzsia voltak. Tudós papjai pedig azok a mágusok, akik az ősi sumér csillagászat és asztrológia továbbvívői.

A Mithras-kultusz „Győzelmes Nap”-jának „megkeresztelése”,

és az Epihanea ünnepe...

 

A Vízkereszt,
vagy ahogyan népünk korábban hívta,
a Szentkereszt napja,
 a január 6-i - a nyugati egyház által
„Epiphania Domini”, azaz az „Úr megjelenésének”
a magyar név-változata.

 

Azonban Jézus születése, messianisztikus eljövetele után még néhány évszázadnak kellett eltelnie mire „kitisztult” a Karácsonyi ünnepkör 12 napjának a „sorrendisége”, benne az emberi életet biztosító Fény születésének, azaz „megnyilvánulásának”, „megjelenésének - görögül - az Epiphanea-nak” az ünnepnapja is.

Az ókeresztény egyház
a 3. században említi meg először,
az antik világra óriási hatást gyakoroló Mithrasz Fény-Isten kultuszának
- Rómától-Párthián-Perzsián át Indiáig érő -
a Nap-kultusz szellemiségéhez
és naptári időbeliségéhez (december 25.) „alkalmazkodó” ünnepét.
Az ókeresztény szent irat a perzsa-mágusok jövendöléséről,
a Szerencse-csillag (Jupiter) felkeléséről,
s Mithras Napisten gyermektestben való megtestesüléséről,
vagyis a későbbi Epiphanea ünnepéről
mesél...

 

Azonban még egy kis időnek kellett eltelnie, mire „tisztázódott” ki-kicsoda, azaz mi-micsoda a széttöredezés szélén álló Keresztény Egyházban és annak naptárában. Hiszen a politikai hitviták által beárnyékolt keresztény ünnepköröket igen nehéz lett volna mind szélesebb körben elfogadtatni a nagy Anyatermészet kozmikus törvényei ellenében. Így „keresztelődött” meg a Téli napfordulón megszülető kozmikus Fény, s így vált a téli napfordulón megszülető Nap Jézus születésnapjával egylényegűvé. S ezért döntött úgy Róma a IV. századra, hogy - megerősítve Jézus, spirituális minőségét - az ősi keleti Mithrasz Napisten-kultusz téli napfordulójának, a „Győzedelmes Fény”, azaz a „Sol Invictus” ünnepéhez kapcsolja Jézus születését. (december 25.)

S Ezért kellett aztán az Epiphanénak is új „identitást” adva, a karácsonyi ünnepkört lezáró misztikus 12. napra, január 6-ra tenni „az Úr megnyilvánulásának” ünnepét. Ígymíg a Nyugati Egyház a történelmi Háromkirályok, a mágus-papok látogatásának napjává, majd később a Kánai menyegzőn a víz borrá változtatásának,  tehát Jézus Istenségének első megnyilvánulásává „tették” január 6-át, addig a Keleti Egyházban Jézus Jordánban való megkeresztelkedésének ünnepnapjává vált a mai Vízkereszt napja.

 

S így vált Krisztus keresztségének emlékére
Vízkereszt az ünnepi keresztelések, a házszentelések,
a víz megszentelésének,
a keleti Egyházban pedig a folyók megszentelésének ünnepévé.
S így lett január 6-a
a magyar hagyományban
- a nevében is mindezt megmagyarázva - 
Vízkereszt, azaz Szentkereszt napjává.

A Három királyok

és az Orion csillagkép...

 

Amíg az ember szerves együttműködésben élt a nagy Anyatermészettel még tudta, hogy a csillagos égbolt, s annak rajzolata beszédes. Mindent elárul az olvasója számára. Éppen ezért az ókori világ nagy kultúrái ismerték, értették, olvasták, beszélték az Ég nyelvét. Az antikvitás műveltségében a csillagos ég az Isten-világgal volt azonos. Az égbolt jelei pedig nagy jelentőséggel bírtak az ember világára.

Ezért őseink hitében a Téli Égbolt Orion csillagképe - amely talán a mai ember számára is az egyik legismertebb az őszi-téli égboltról – utat mutat – valós és szimbolikus, értelemben is a halandó ember számára.

 

A magyar hagyomány „Három királyok járása”,
s a „csillagozás” szokása is
erről az ősi örökségről árulkodik.
Népünk hitében a „Háromkirályok” nem más,
mint az Orion Csillagkép úgynevezett három legfényesebb -
szinte mértani egyesre felrajzolható - csillaga,
amely a téli égboltról vigyázza emberi világunkat...
Azé az Orioné, kit népünk Nimródnak,
az Ég nagy vadászának hív,
s kinek csillagzata, három út találkozásánál:
- az emberi világunkat naptári rendbe szervező, Napút,
- az isteni világot, a Lélek útját jelentő Tejút,
s a Fényt és az árnyékot, azaz a kozmikus egyensúlyt szimbolizáló, Égi Egyenlítő
három  szintű találkozásánál,
a jobb emberré válásra,
a szellemi emelkedésre
buzdít bennünket embereket az égboltról...

 

Az évkör átellenes nyári időszakában, a Fény uralmi idejében, azaz a nyári napforduló napjaiban az Orion csillagai a fényló Nappal együtt állva az emberi szem számára „eltűnik”, hiszen ahogy a régiek hitték a ragyogó Nap fényébe „öltözve” maga a Napisten csillagteste.

Vagyis a karácsonyi ünnepkör, s az azt lezáró január 6-i „Csillagozás és a Három király-járás” régi szokása nem más, mint az antik népek ősi Mithras kultuszának a magyar népi hitvilágban, kultúrában való tovább élése, annak „megkeresztelése”. Vagyis az ég üzenete: a Fény születésének a megjelenése, a Fény győzelmének a „megnyilvánulása”, azaz maga az epiphanea.

« Vissza
Feliratkozás értesítőre

Tisztelt Olvasó!

Ha Ön is szeretne értő részévé válni a világi történések szellemi, spirituális hátterének, iratkozzon fel a Magyar Planétás honlap értesítőjére, hogy - kikerülve a közösségi média cenzúráját -, közvetlenül a szerző honlapjáról, elsőkézből értesülhessen az aktuális cikkekről és tanulmányokról!

Bízom benne, a Magyar Planétás írásai szellemi útmutatásaival, lelki hangolódással, a tudat tágításával fölemelik az olvasót az emberi idő szűkre zárt határaiból a kozmikus idő mennyei határtalanságába!

https://www.magyarplanetas.hu/./pages/planeta/contents/article/381/pics/lead_800x600.jpg
Isten hozta Wieber Orsolya,
A Magyar Planétás
honlapján
A tudás a régi,
A forrás az égi...